NYTT LEGO

Journaliststuderande halvhipster som tvingar ur sig själv små texter om allt och inget.

Konstigt inlägg om att ingen tycker att alla är lika mycket värda.

Kategori: Allmänt

Jag läste nyss en artikel på aftonbladet om människor som kallades för White Trashs. Artikeln hittar ni HÄR.
För er som inte orkar läsa handlar den sammanfattningsvis om hur det här ordet har fått en fruktanvärd effekt de senaste åren. Barn från akademikerfamiljer använder White Trash som ett skällsord till barn vars föräldrar inte har en universitetsutbildning i ryggen.
Jag blev TAGEN av den här texten och började rannsaka mig själv. Jag har använt ordet många gånger i sammanhang som inte är lika extrema som de som nämns i artikeln, men jag HAR använt det. Ärligt talat utan att tänka på ordets innebörd och verkningar. 
Förresten (nu spinner jag vidare i mina egna tankebanor, hoppas ni kan hänga med) är det FÖRJÄVLA konstigt att många av de som tycker att alla människor är lika mycket värda, oavsett kön, religion, sexuell läggning, ja ni vet... (JAG TILLHÖR DESSA MÄNNISKOR), ser ner på människor som INTE tycker att alla är lika mycket värda.
Slutsats: Nästan alla människor har någon de ser ner på.
 
MVH
 
Albin 13 år

Kommentarer


Kommentera inlägget här: