NYTT LEGO

Journaliststuderande halvhipster som tvingar ur sig själv små texter om allt och inget.

INTRO

Kategori: Allmänt

Men DÅ säger jag välkommen till den här bloggen, med det fruktansvärt usla namnet Nytt Lego. Ett namn som jag för övrigt snott från en låt av det, en gång så fantastiska bandet Den Svenska Björnstammen.
Tanken med den här bloggen är att jag ska få skriva av mig en massa dumheter och okloka betraktelser. När man skriver journalistiskt får man inte lägga in egna värderingar och ha ett sjaskigt språk, ja ni vet. Dessutom ska man undvika att skriva ordet MAN, i den mån det går och jag ser nu att jag redan använt det FYRA gånger i det här inlägget.
Jag kanske ska nämna det att jag pluggar journalistik, om ni inte visste det. Det är därför jag tjatade om hur man (oj, nu skrev jag det igen) ska skriva på ett korrekt sätt.
 
SKIT SAMMA.
 
Jag hoppas att det finns någon som vill läsa de icke-journalistiska texterna som kommer skrivas i den här bloggen.
 
För att det ska bli en riktig PANGSTART för den här bloggen så ska jag tipsa om tre saker:
1. podcasten VÄRVET. Den bästa podcasten för tillfället som består av mediemänniskan Kristoffer Triumf som intervjuar andra mediemänniskor i en dryg timma. Det är roligare än det låter, jag lovar.
2. Serien Torka aldrig tårar utan handskar. Jag behöver inte ens skriva varför. Finns att se på SVT play ett litet tag till.
3. Året runt-däck. Varför? Du slipper ligga på knä i två timmar och förfrysa fingrarna i samband med däckbyte. (Detta gjorde jag igår så jag VET!)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: